الاثنين، يوليو ٠٩، ٢٠٠٧

بيطرى يا بيطرى


أنا كنت شئ و صبحت شئ ثم شــئ
شوف ربنا .. قادرعلي كل شـــــــئ
هز الشجر شواشيه ووشوشني قال :
لابد ما يموت شئ عشان يحيا شئ

عجبى

جاءنا البيان التالى من مركز ارصاد حظيرة الفراخ
انه فى الساعة زى كل الساعات
وفى زمن زى كل الازمنة
انضم الى صفوف العاطلين واحد جديد بس مش اى حاجة يبقى بيطرى من اللى قلبك يحبه
ظهرت بالامس نتيجة البكالريوس و تخرجت من الكلية
قلبى قلبى اه اه انا مش مصدق
انا بقت دكتور كتاكيت قصدى دكتور قطط
يوووووووووه قصدى دكتور بيطرى



الحمد لله اتخرجنا بعد صراع رهيب مع الاسودة و النمورة



و ترويض الخرفان قصدى الحيتان






ولا صيد الفيران




و لا التماسيح ولا ايه و ايه




اوريكم بقى صورى ومعايا زميلى فى الكلية وحفلة التخرج
بس اللى عايزة تجيب ولد زى القمر اوعى تتفرج على الصور




دى بقى صورتى قبل نتيجة الترم الاول بربع ساعة كنت فى عالم تانى





دول بقى شله الانس ربنا يخليهم من اليمين الى اليسار


مصطفى - وائل - طاهر - عمرو - بيجاسوس معتز





شله الانس مع اعضاء هيئة التدريس بقسم الجراحة و التخدير







لحظة تكريمى فى حفلة التخرج بس اللى صور معجبوش الا ضهرى




يا من حبتهم حب الاخوات فكنا فى سفينة واحدة تجمعنا فيها الحب والتفاؤل و الابتسامة



بالحق انا على اليمين تحت خالص جنب الصرصار اللى ماشى على الارض



اوعوا تقلبوا القناة استنونى فى حواديت اولاد الحته



اللى بتمنى انها تعجبكم بأذن الله

هناك ٣٦ تعليقًا:

أحمد المصري يقول...

الف مبروووووووووووك
كفارة
عقبالنا ياعم دعاواتك0

Gid-Do - جدو يقول...

الف مبروك التخرج ـ ندعو الله ان يحقق كل احلامك

بين الأمل و اليأس يقول...

ياه كان والله واحد وانا داخل
واحد بس
ياالله حصل خير المهم اننا هاعلق واقلك الف الف الف مبروك وحاسس بفرحتك عارف ليه لاني خلصت الكليه ومعملوش حفلة تخرج لينا عارف ليه لانها علوم ونظام امريكي وكنت بتقدير جيد متفهمش غلط بس الحفله كانت عايزه ناس فاضيه عاملوها تقريبا بعد مده من الكليه ومحدش راحها اساسا
عادي علوم مش غريبه
بس الف الف مبرووك وعودا احمد
وربنا يكملهالك على خير
بس خاف احسن تلاقي العرايس على الباب شيل الصور يابني اسال مجرب
؛)
وربنا يسترها

بحاول اكون يقول...

السلام عليكم
ازيك يا معتز الف الف مبروك وانشالله هتلاقي احسن شغل بس انت سيبها على ربنا وعلى فكرة الصور حلوة بس انت اللى مش واخد بالك وعلى رأي حازم شيل الصور لحسن العرايس يقفوا على باب المدونة بالطابور
الف مبروك للمره التانية
وبالتوفيق انشالله
منى

vision يقول...

يا سكرررررررررررر...مشاء الله شكلوكو لذيذ الصور عاجبانى اوى يا معتز...الف مبروك التخرج وعقبال ما تبقى دكتور قد الدنيا وليك سمعه وصيت

mariam يقول...

الف مبروك التخرج
ادعي لنا احنا كمان

مبروك

Nouran يقول...

مبروووك يا باشا
انا لسه ف اعدادي لسه الطريق طويل ربنا يكرمك ويفرحك ويحققلك احلامك

... يقول...

مبروك التخرج
وان شاء الله مش هتستنى كتير
وهتلاقى شغل بالهبل
مفيش أكتر من الحيوانات فى بلدنا
:)

غير معرف يقول...

يختشى عليك
والنبى دكتور تشرح القلب يا مضروب

ألف مبروووك
وادعى ربنا كل مواشى المحافظة يضربها السلك علشان تشتغل
كنت بأدعى الدعوة دى لصديقتى لما اتخرجت زيك من بيطرى القاهرة

عقبال ما تبقا زيها يا قادر يا كريم

ربنا يوفقك

kaed يقول...

كفارة يا ضاكتور معتز
العواطلية ما زادوش واحد ولاحاجة دا الطلبة نقصوا واحد
بكرة تشتغل وربنا يديلك و إبقى إفتكر إخواتك الغلابة بتوع البشرى

S H A H يقول...

الف الف الف مبروك يا معتز
ما شاء الله وجهك بشوش و كله قبول
بتمنالك تحقق كل اللي تتمناه ان شاء الله سنين العمر و الدراسة الجميلة خلصت و ان شاء الله الجاي اجمل يا رب

مبروك من القلب

smraa alnil يقول...

ههههههههههههههه
يا ابني لا عاطل ولا حاجة
ديتها اديك شوية ناس من اللي فلتوا من بشري
واخليك تعالجهم
مش الانسان برضه حيوان ناطق
وبعدين يفرق ايه الحيوان عن البني ادم
دة انا القط بتاعي لما عيي
كان بياخد مضاد حيوي بتاعي
هههههههههههههههه

ولما القطة بتاعتي قبل ما تموت جالها نزلة معوية
وانا اتعديت منها
خدنا انا وهي نفس الدوا
اي نعم انا خفيت وهي ماتت
بس مش مهم
المهم المبدأ
هههههههههههههه

مبروك يا ميزو

بس علي فكرة بقي اصحابك اخوة مش اخوات زي مانت كاتب تحت الصورة
اتعلموها بقي

علي فكرة انا هكون اول مريضة عندك
مش انا يلا
انا اقصد القط بتاعي
اصله عيان وشعره بيقع
تقريبا عنده حساسية
المهمفي امل يا دكتور

صاحب البوابــة يقول...

الف الف مبروك على التخرج

تحياتي

Ahmed EIssa يقول...

انت يابني لحقت تتخرج عشان تبقي عاطل
ده انت لسة بالسلوفانه والضمان
افرح بالنجاح ياعم والبكالريوس
وبعدين ابقي فكر انك عاطل

مبروك يا معتز والي الامااااااااااااااااام

سكتم بكتم يقول...

مبروك ياباشا

ربنا يباركلك في الأنتاج ويبعد عنك الجماعة بتوع أنفلونزا الطيور وبتوع الحمي القلاعية قادر ياكريم


مدونة لطيفة

أول مرة وإنشاء الله أزورك بإنتظام

تحياتي

Unknown يقول...

معتز انا دبستك في تاجين
حل يابطل(:

غير معرف يقول...

لولولولولييييييييي
الف مبروك يا خريج

على فكره انا عامله تجمع بلوجرى جامد جدا بمناسبة نجاحى وتخرجى على خير
والتفاصيل على مدونتى الصغنونه..اللى من غير فذلكه

hosnysoliman يقول...

الدكتور العزيز
الف مبروك ودعائى لك فى مستقبل حياتك
اقلك كفاية انك اخدت لقب دكتور..مش مهم دكتور ايه..اقلك ليه لان كتير من الناس اللى اسف..ما بتفهمش تظن ان الكلية بتعتكم كلية اى كلام..يمكن فى بلادنا ولكن الواقع حتة لو فى بلدنا لو فيه نا بتفهم يعرف ان الكليه دى اهم من كليه الطب البشرى ودى كمان اصعب..كلية الطب البشرى علشان تعالج الامراض الخاصة بالبشر اللى استاذه فى شرح امرضها لكن ياعينى الحبوان ما بيشرحش حاجه ولازم تعرف حلته من شكله واعراضه..اضف الى ذلك ان بتعالج الحيوان علشان يكون فى خدمة الانسان اكل وشرب وحراسه وحراته وكل حاجة..تفتكر لو احنا بلد فعلا محترمه ويحترموا المهنة دى عندنا كان مرض انفلونزا الطيور كان استشرى فينا بالشكل ده
العزيز الوسيم صاحب هيئة الدكتور المحترم الف مبروك مرة تانية

tota يقول...

الف مبروك يا دكتور

ان شاء الله يكون ليك مستقبل مشرف

عايز نصيحة شخصية جدا
الشغلانة دى مش بتأكل ولا لحمة ولا فراخ احتمال تلحق عيش حاف
على اول شركة دواء واتكل على الله اديها طقم سى فى فى كل شركة واحدة لغاية لما واحدة ترشق وكده تضمن انك تقدر تاكل لحمة مرة فى الاسبوع

الف مبروك تانى

تحياتى

اسلام رفاعى يقول...

الف مبروك وسعيد جدا بزيارة مدونتك الرائعة دى

غير معرف يقول...

الف مبروك ع التخرج يا دكتر
وعقبلنا يارب
تحياتى

ibn nasser - ابن ناصر يقول...

مبروووك

تحياتي

كراكيب عادل يقول...

يا عم مش تقول ان الجديد صور التخرج

احلي مبروك لاحلي معتز

وصور جميلة هتفضل ثابتة والعالم يتغير

قصاقيص يقول...

مبرووووووووووك
لولولولولولولىىىىىىىىىىىى
عقبالي يارب عقبااااااااااااااالي
................................
فين بقي البيبسي والحاجات
بطل بخل بقي يادكتور

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

الف مبروك يا واد عمى سلام صعيدى
كبير اوى بجد فرحانلك يا معتز كفارة والف مروك على التدوين رجعوك يا بطل

الكلام نوعان :كلام فارغ وكلام مليان كلام فارغ يقول...

ايه اللى خلاك تتخرج
هاينفعك بايه
على الاقل انت كنت لاقي حاجه تعملها ايام الدراسه
اتفضل بقى على اللى انت هاتوشفه
ربنا يستر بقى عليك
احتمال تنتسب لاى كليه تانيه
او تهاجر وتاخد بقيه الشباب معاك
عشان حكومتنا تستريح
تحياتى

شيماء الجيزى يقول...

مبروك يا ميزووووووو الف مبروك

عقبال متشتغل دكتور كتاكيت اد الدنيا
يوووو

قصدى دكتور بيطرى طبعا

:d

بجد فرحتلك

سلاماتى من على البحر
:P

samvet يقول...

مبروووووووووووووووووووك

yasmina يقول...

مبروك النجاح

وعقبال ما تلاقي الشغل المناسب

تحياتي

غير معرف يقول...

حفلة ايامنا الحلوه يوم الجمعه27 يوليو الساعه8:30 بساقية الصاوى..قاعة الحكمه
اكبر تجمع بلوجرى اوعوا يفتكوا
Blogger Radio Station

غير معرف يقول...

الف مبروك وعقبالنا احنا كمان لما نخلص
بس بقى فين الحاجة الساقعة

بيجاسوس المصرى يقول...

شكرا ليكم كلكم وانا اسف جدا على تأخيرى فى الرد لان المنحة كانت مخليه الواحد ضايع خالص و بيروح متأخر فما كنتش بدخل خالص

على العموم شكرا ليكم مرة تانية وعقبالك يارب جميعا لما اشوفكم فى افضل مركز وحال و سعادة بأذن الله

elgharep يقول...

كنت عايز أعلق عن موضوع الأفراج الصحى عن أيمن نور بس ملقيتش مكان للأسف
مش حيفرجوا عليه ده أنا اللى متأكد منه
الغريب

elgharep يقول...

مبروك الشهادة الكبيرة

saso يقول...

ألف مبروك يا دكتور
عاطل ايه بس بعد الشر

حلوة الصور يا دكتور..نصيحة.. امسك في صحابك اوي اوي
علشان بعد التخرج بيتسربوا ..انا مش فاضلي غير واحدة بس
الباقي حتي مبقيتش فاكرة راحوا فين

غير معرف يقول...

مبروك الف الف مبروك

عقبال الوظيفه الممتازه